Abang Viva Dah Sampai Terengganu, Siap2 Nak Redah Air Bantu M4ngsa B4njir

Selepas diseru-seru untuk hadir membantu m4ngsa-m4ngsa b4njir di Pantai Timur, akhirnya, Abang Viva atau nama sebenarnya Azwan Omar telah sampai ke Terengganu untuk menghulurkan bantuan.

Dah bergerak untuk beri bantuan
Menerusi muat naik pemuda tersebut di Facebook, dia telah bergerak pada malam tadi bersama 2 buah kereta lain beserta bot bagi menyelamatkan m4ngsa-m4ngsa b4njir.

Dah sampai Terengganu jam 4.50 pagi
Sekitar jam 4.50 pagi, Azwan serta beberapa temannya telahpun sampai ke daerah Hulu Terengganu dan masih mencari lokasi yang terjejas tervk memandangkan ada tempat air telah surut.

Semoga Allah lindungi semua yang memberi bantuan
Perkongsian tersebut telah mendapat perhatian ramai dan rata-rata warganet yang menonton live di laman sosial sukarelawan itu telah mendoakan agar urusan Abang Viva serta beberapa temannya dipermudah.

Mereka juga mengucapkan terima kasih diatas usaha murni yang dilakukan oleh pemuda tersebut sejak kejadian b4njir di Shah Alam lagi.

Untuk makluman, sejak minggu lalu lagi beberapa negeri di Pantai Timur khususnya Kelantan dan Terengganu telah mengalami b4njir tervk sehinga beberapa kawasan sudah terputus hubungan.

Mereka juga sama sekali tidak menjangkakan banjir besar ini berlaku memandangkan jarang terjadi hujan lebat ketika bulan Februari.

Susulan daripada itu, operasi membantu dan menyelamat sedang dipergiat bagi menghulurkan pertolongan kepada m4ngsa-m4ngsa b4njir yang terk4ndas di kediaman masing-masing.

Sumber: Facebook Abang Viva

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber:viral

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment