Hadiah kemenangan RM20,000, Adibah Noor nak bayar hut4ng dan tebus barang kemas

PERNAH berdepan masaIah kewangan ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), penyanyi Adibah Noor akan menggunakan wang kemenangan Gegar Vaganza 8 (GV8) sebanyak RM20,000 itu untuk membayar hut4ng.

Adibah atau nama sebenarnya Adibah Noor Mohd Omar, 52, yang menduduki tempat keempat itu berkata, dia juga mahu menebus kembali barang kemas yang dig4dai ketika tempoh itu.

“Rasanya semua sudah tahu bagaimana saya lalui hidup susah ketika dua kali tempoh PKP sebelum ini. Saya tidak maIu mengaku tentang hal tersebut.

“Duit kemenangan ini saya akan gunakan untuk bayar semua hut4ng yang telah saya pinjam sebelum ini dan tebus kembali barang kemas.

“Selain itu akan simpan sedikit dan jika ada lebih saya mahu bercuti rehatkan diri,” ujarnya kepada mStar.

Berpuas hati di tempat keempat, Adibah juga sudah jangka nama Aliff, Niiki dan Suki berada di kedudukan teratas

Sebelum ini, Adibah pernah mended4hkan menjalani kehidupan sukar sepanjang tempoh PKP sehingga dia terpaksa meminjam wang dan mengg4dai barang kemas demi kesinambungan hidupnya.

Dalam pada itu, Adibah berkata, penglibatan dalam program realiti itu mengajar dirinya untuk bersikap terbuka dan tidak cepat menilai.

“Sebelum ini kata-kata saya berbisa bila menulis di media sosial.

Duit kemenangan ini saya akan gunakan untuk bayar semua hut4ng yang telah saya pinjam sebelum ini dan tebus kembali barang kemas

ADIBAH NOOR

PENYANYI

“Program GV8 membuatkan saya sedar dan tidak lagi bersikap judgement4l. Apa sahaja berlaku lebih baik diam dan telan sahaja.

“Setiap orang ada tuntutan kerja masing-masing, biarlah mereka lakukan kerja mereka.

“Selain itu GV8 juga membuka mata saya kepada netizen. Saya faham mereka hanya komen dengan apa yang dipersembahkan,” jelasnya.

Adibah gembira dapat menjemput Zainal Abidin untuk duet di pentas GV8

Pada konsert akhir GV8, Adibah menyanyikan lagu Seroja nyanyian asal S. Effendy dan duet bersama Datuk Zainal Abidin dengan lagu Kau Di Hatiku.

Manakala pusingan battle pula Adibah berentap dengan Azan Scan menerusi lagu Kami Rappers dari 4U2C.

Pada malam final itu, Aliff Aziz diumum sebagai juara, diikuti Nikki Palikat di tempat kedua dan Suki Low ketiga.

GV8 bersiaran secara langsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), pada malam Ahad.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber : mStar

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment