Agong red4h b4njir, tinjau situasi di ibu kota

YANG di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah mencemar duli meninjau situasi banjir di sekitar ibu kota yang terjejas teruk susulan hujan berterusan sejak dua hari lalu.

Baginda berkenan turun kenderaan di susur jalan menghala ke World Trade Cenrte KL (WTCKL) dan berd1ri di tengah hujan serta mered4h air b4njir bagi melihat send1ri situasi banjir di sekitar kawasan tersebut.

Gambar ketika baginda melakukan tinjaun turut dikongsikan di media sosial Istana Negara.

“Keberangkatan Seri Padvka Baginda bercemar duli adalah cerminan keperibadian tinggi dan kasih kepada rakyat baginda tanpa mengira tempat, masa dan cuaca,” menurut hantaran di laman Facebook Istana Negara pada lewat malam Sabtu.

Ketika ini kebanyakan laluan di ibu kota dan Selangor ditutup kepada pengguna jalan raya kerana dinaiki air.

Sementara itu, Jabatan Meteorologi mengeluarkan amaran hujan berterusan membabitkan 12 negeri, antaranya Perak, Pahang dan Selangor.

Setakat malam Sabtu, lebih 11,000 m4ngsa b4njir ditempatkan di pusat pemindahan sementara (PPS) di enam negeri.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber : Mstar

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment