Allif Aziz Berhasrat Sambut Hari Lahir Di Makkah Termasuk menunaikan Umrah Bersama Keluarga

Isteri kepada Aliff Aziz, Bella Astillah meluahkan rasa syukur dan berkongsi kegembiraan suaminya sejurus diumumkan sebagai juara Gegar Vaganza 8 (GV8) pada Ahad.

Kata Bella, nnelalui ranjau selanna 10 minggu bersama GV8, usaha dan pengorbanan mereka suami isteri berbayar dengan kemenangan besar kali ini.

“Sebagai isteri saya bersyukur Alhanndulillah, inilah dikatakan rezeki anak-anak. Terkejut tapi pada masa sama gembira sebab selanna 10 minggu ini, kita str3ss dan semuanya terbayar. Tak terkata-kata.

“Aliff tak pernah cakap dia perlu menang. Saya bangga melihat Aliff seorang individu yang sangat positif. Dia selalu ris4ukan kawan-kawan dia… dia selalu tanya saya kalau ada kawan-kawan tengah s4kit walau dah ready nak perform.

“Kita tak pernah jangka untuk menang, Aliff cuma nak buat yang terbaik sebab orang ramai tahu dia cuma boleh nyanyi lagu Sayang Sayang saja, padahal banyak lagi boleh explore.

“Keluarga Aliff pun sangat menyokong, ibu dan adik-beradiknya selalu berhubung beri semangat dan tak pernah beri tek4nan untuk mesti menang. Kata mereka, menang atau kaIah tak kisah mereka akan terus sokong dan doakan Aliff, kalau perform mesti ikhlas,” ujarnya kepada Gempak.

Bella segan dengan Aliff
Melalui pelbagai r4njau dan dug4an, rezeki yang dikurniakan oleh Yang Maha Esa itu kata Bella atas usaha dan perubahan ikhlas Aliff sendiri.
“Ini membuka mata saya sebab saya nampak perubahan Aliff yang cukup ketara. Dia buat daripada hati dia. Bila dia pilih untuk belajar agama, saya tk larang tapi sebenarnya saya yang segan dengan Aliff.

“Sebab itu saya minta dia doakan saya juga, kadang-kadang kita tak sempurna tapi saya nampak Aliff dia cuba yang terbaik. Dia sedang perbetulkan diri dia. Saya pun nak kena perlahan-lahan berubah.

“Saya dah nampak dan rasa keikhlasan dia. Dia minta saya jangan buat IG stories kalau dia tengah solat, kalau make up check pun dia selalu datang lambat sebab dia solat. Walau orang selalu mar4h dia, tapi saya nampak situasi itu.

“Dia buat kebaikan, yang datang pun balk-balk. Rezeki dapat job dan kemenangan besar malam ini, semua datang daripada diri dia juga. Ini usaha Aliff dan doa dari ibu dia,” ujarnya.

Tutup mulut netlzen?
Dalam pada itu, tegas Bella kemenangan Aliff sebagai juara GV8 bukanlah untuk menutup mulut netizen sebaliknya is ganjaran daripada usaha suaminya sendiri.

“Bukan nak tutup mulut netizen, tapi dia suami saya apa yang orang cakap tak balk pasal dia saya pun terasa. Dia sangat positif. Dia yang tegur saya suruh berhenti, jangan layan netizen.

Kita tak suka orang cakap Aliff anak emas Astro, sebab kita tahu kita struggle kat sini.

Orang kata lagu Aliff senang, tapi pada Aliff tak, dia perlu menari sambil menyanyi, low note dia pun selalu kena tegur.
Ada orang tak tahu, misalnya minggu bahasa, kita flght untuk lagu Tagalog tapi tak dapat sebaliknya dapat lagu bahasa Melayu. Tapi kita tak tahu nak jelaskan macam mana.

“Aliff mrah saya, katanya berhenti daripada menjelaskan kepada mereka (netizen), kalau mereka tak suka, kita tak boleh p4ksa. Asalkan kita tahu niat kita. Tapi tak bermakna kemenangan ini nak tutup mulut netizen, rezeki hari ini Allah beri pada Aliff atas usaha dia.

Tunai umrah
Sementara itu, Bella memaklumkan bakal berangkat ke Tanah Suci Makkah untuk menunaikan ibadah umrah pada 9 Februari nanti.

“Kita dah ada tiket penerbangan, kalau ada rezeki dijemput mungkin kita akan berangkat ke Tanah Suci pada 9 Februari ini. Tapi sekarang menunggu lagi apa status.

“Plannya nak sambut birthday Aliff di sana (Makkah) pada 16 Februari nanti. Ini merupakan umrah pertama Aliff, begitu juga saya,” kata Bella yang akan turut membawa beberapa ahli keluarganya untuk menunaikan umrah.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber : Gempak   via isu viral

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment