Dafi jadi perhatian, yakin ‘papa’ Ismail Sabri galas tanggungjawab dengan baik – “Dia pernah hidup susah, tak mahu orang lain susah”

Meluahkan rasa bangga, Dafi atau nama sebenarnya Gadaffi Ismail yakin bahawa bapanya mampu menggalas tanggungjawab itu dengan baik seperti mana beliau menjaga keluarga mereka.

Bukan itu sahaja, penyanyi berusia 33 tahun ini juga melihat kejayaan bapanya itu adalah hasil kerja keras yang bermula dari bawah.

“Saya letakkan diri sebagai seorang rakyat Malaysia biasa. Sudah tentu apabila ada pemimpin yang baharu, kita mahukan beliau lakukan yang terbaik dan saya yakin papa akan lakukan sebaik yang mungkin.

“Secara peribadi, saya melihat dia seorang yang bekerja keras. Kejayaan beliau sekarang ini adalah hasil kerja kerasnya yang bermula dari bawah. Sejujurnya, hanya saya dan keluarga saya saja tahu betapa dia seorang bapa yang terbaik.

“Begitu juga apabila menjadi seorang pemimpin… dia inginkan yang terbaik untuk seluruh rakyat. Dia pernah hidup susah sebab itu dia tak nak lihat orang lagi susah,” katanya kepada mStar.

dafiDafi lihat kerja keras bapanya bekerja untuk rakyat.

Pada Jumaat, Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah berkenan melantik Ahli Parlimen Bera itu sebagai Perdana Menteri yang baharu.

Beliau akan menggantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang meletakkan jawatan pada 16 Ogos lalu selepas Ahli Parlimen Pagoh itu hilang majoriti di Dewan Rakyat.

Nama Dafi menjadi trending di Twitter apabila Ismail Sabri disebut sebagai Perdana Menteri susulan mendapat undian majoriti untuk membentuk kerajaan baharu sejak Khamis.

Apa saja kritikan selepas ini, saya menerima dengan positif sebab semua orang ada pendapat masing-masing.

DAFI

PENYANYI

Dalam pada itu, bekas peserta Akademi Fantasia musim kelima ini mengakui dia sudah lama mempersiapkan diri untuk berdepan dengan sebarang kritikan dan kecaman.

Menganggap akan ada orang yang membenci, Dafi bagaimanpun mahu sentiasa berfikiran positif seperti mana yang diajar oleh bapanya sejak kecil lagi.

Dafi ayahDafi sentiasa bersedia dikritik.

“Saya bukan harus bersedia tapi memang dah bersedia. Bagi saya, dalam hidup ini bukan semua orang akan suka kita… sama juga la bukan semua orang kita suka.

“Apa saja kritikan selepas ini, saya menerima dengan positif sebab semua orang ada pendapat masing-masing. Saya sendiri pun kena sentiasa berfikiran positif.

“Lagipun dari dahulu lagi saya jenis tak ambil pusing dengan kritikan atau kecaman. Sejak kecil saya ikut papa, dan apa yang saya belajar daripada dia, kita kena sentiasa fikirkan orang lain,” ujarnya.

Sumber  :  https://www.mstar.com.my/  via NEWS MEDIA ONLINE

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 thought on “Dafi jadi perhatian, yakin ‘papa’ Ismail Sabri galas tanggungjawab dengan baik – “Dia pernah hidup susah, tak mahu orang lain susah””

Leave a Comment