Setahun Ditvduh Menc4bul, Da’i Syed Akui Tertek4n Dan T4kut Turun Naik Mahk4mah

Kontr0versi melibatkan pendakwah muda, Da’i Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Mohammad Shaiful yang pernah tular sebelum ini melibatkan pertudvhan melakukan aktiviti s3ks luar tabl dan menc4bul seorang pelajar kolej swasta sememangnya memberi impak yang besar buat dirinya.

Alami tek4nan perasaan

Menerusi laporan dari Mstar, Da’i Syed memaklumkan yang dia mengalami tek4nan ment4l sepanjang setahun pertudvhan itu berjalan. Walau bagaimanapun, dia bersyukur kerana mas4lah ment4l dan kemurvngan yang dihadapinya dapat dikawal dengan baik.

“Kadang-kadang ada juga terasa ‘down’, nak cakap depress1on itu, ada juga. Ada juga tek4nan per4san…manusia kan.”
“Alhamdulillah, ada orang beri semangat dan doakan saya. Atas asbab mereka mendoakan saya, saya jadi fokus pada kerja saya.”
“tengok apa yang boleh buat, aktivit dan bercuti dengan keluarga. Banyak masa dengan keluarga. Maka disebabkan itu, tiada depr3ss dan tek4nan,” katanya.

Setahun berdebar turun naik mahk4mah

Dia yang ditemui bersama peguamnya di Kompleks Mahk4mah Petaling Jaya Selangor itu mengaku sepanjang setahun turun naik mahk4mah membuatkan hatinya sentiasa berdebar.

Namun dia sudah melakukan persediaan dari segi mental dan fizikal untuk dibicarakan pada Februari tahun hadapan.

“Saya memang sudah sedia dibicarakan dengan izin Tuhan…InsyaAllah. Sebab k3s ini pun lebih kurang setahun.
“Selama setahun, berdebar…siapa pernah masuk mahk4mah memang akan rasa t4kut dan berdebar. Kita memang hadir untuk beri kerjasama.”
“Debar…t4kut sebab aura mahk4mah memang dasyat la. Saya nak selesai cepat, beri kerjasama pada pihak mahk4mah untuk selesaikan bicara tersebut,” ujarnya.

Untuk makluman, pada 10 Disember tahun lalu, Syed, 27 telah mengaku tidak bersaIah di dua mahk4mah berasingan atas pertudvhan s3ks 0ral, menc4bul dan mer0gol dua orang wanita pada September dan Oktober tahun lalu.

Dia telah did4kwa atas pertudvhan melakukan persetubvhan yang bertentangan dengan aturan tabl terhadap seorang wanita yang juga penuntut kolej  swasta berusia 22 tahun pada ketika itu.


Sumber: Mstar (Nur Asyikin Mayudin)

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber:OMM

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment