Saya pengs4n bila pesawat bergeg4r- Ebby Yus berkongsi pengalaman cem4s terkena ser4ngan jantung

Kuala Lumpur: Pelakon dan pelawak Ebby Yus berkongsi pengalaman cem4s apabila mengalami ser4ngan jantung akibat terkjut apabila pesawat dinaikinya bergeg4r ketika dalam perjalanan ke Makkah pada 16 Oktober lalu. Ebby berkata, disebabkan itu dia terpaksa ditah4n di sebuah hospital di Maldives hingga terlepas peluang untuk mengikuti rombongan seperti yang dijadualkan.

“Ketika kejadian kira-kira satu jam lagi nak tiba di Maldives untuk transit. Waktu itu saya bangun untuk ke bilik air tapi tiba-tiba berlaku geg4ran yang kuat dalam pesawat hingga saya pengs4n.

“Sebaik sedarkan diri 10 minit kemudian, saya lihat sudah ada beberapa orang di sisi saya. Waktu itu, anak kapal juga membuat pengumuman jika ada doktor atau jururawat yang boleh berikan bantuan. Mujurlah ada seorang jururawat dari Malaysia yang bekerja di Riyadh, Arab Saudi dan dia tolong berikan raw4tan awal kepada saya. Tiba saja di Lapangan Terbang Maldives, doktor di sana beritahu saya perlu dibawa ke hospital dan tak boleh teruskan perjalanan,” katanya.

Menurut Ebby, dia sepatutnya perlu ditahan di hospital untuk beberapa hari, namun disebabkan kos yang terlalu tinggi dia minta kebenaran untuk keluar awal.

“Saya hanya ditah4n satu hari saja, kemudian saya ke lapangan terbang untuk membeli tiket ke Makkah tapi mal4ngnya tiket tiada hingga kami terpaksa bermalam di Maldives selama empat hari.

“Apa yang menyed1hkan saya tidak berpeluang ke Madinah sebab rombongan sudah ke Makkah pada hari kelima. Jadi, saya dan Ustaz Ashraf pun beli tiket terus ke Makkah.

“Saya anggap apa yang berlaku ini adalah satu ujian. Sepanjang berada di Makkah selama enam hari saya juga terpaksa menggunakan kerusi roda ketika melakukan tawaf kerana masih belum kuat sepenuhnya. Saya bersyukur kerana semuanya dipermudahkan walaupun perjalanan umrah kali kedua ini lebih memberi ujian,” katanya.

Ebby sebelum ini mended4hkan dia mengalami peny4kit g4strik kr0nik selain lem4h jantung dan buah pinggang yang menyebabkan tidak boleh terlalu aktif bekerja dan perlu berehat.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber : HM

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment