“Asal Ada Wang Semuanya Jalan” – Ifa Raziah Dedah SOP Di Arab Ke Laut?

Pelakon sensasi Ifa Raziah mended4hkan prosedur operasi standard (SOP) di Arab Saudi yang teruk berbanding di Malaysia.

Pemilik nama sebenar Saripah Raziah Mustapha yang baru pulang ke tanah air dari mengerjakan ibadah umrah berkata, asalkan ada wang segala-galanya mungkin tidak diambil ser1us di Arab Saudi termasuk Mekah dan Madinah.

“Di sana, saya ber4ni cakap, asal ada wang, semuanya jalan termasuk keputusan ujian calitan CVD-19 tidak dipandang ser1us oleh penduduk di sana.

Orang bertembung, berkumpul, berp3luk sini sana dan sebenarnya, saya sampai sana pun saya macam sangat terkejut macam tiada v1rus berb4haya sedang menul4r.

“Sampai Malaysia, baru saya rasa selamat dan untuk itu, terima kasih dan syabas buat Khairy Jamaluddin dan pihak Kementerian Kesihatan kerana berteg4s tentang SOP,” katanya.

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh MISS DIVA IFA RAZIAH (@ifa_raziah)

Sementara itu, Ifa turut mengulas mengenai kejadian di mana jemaah umrah meng4muk dan terpaksa ditempatkan bilik sesudah mendarat di tanah air.

“Saya faham jemaah umrah penat. Sampai Malaysia dan terpaksa bersesa4-ses4k dalam satu tempat, siapa tak bising dan mengamuk? Saya pun pen4t tapi kalau tak buat begini, entah bagaimana kesannya.

“Pun begitu, saya percaya apa yang dilakukan KJ dan kementeriannya adalah untuk kebaikan bersama. Apatah lagi berdasarkan pengalaman di sana (Tanah Suci), saya rasa sangat wajar kerajaan berteg4s dengan mana-mana individu yang baru pulang dari luar negara.

“Kerajaan dah bagi peluang ke luar negara, buat umrah dan macam-macam jadi pulang ke negara ini pastikan kita tak bawa v1rus yang boleh mereb4k kepada orang lain. Senang cerita, pergi dan pulang dengan rasa tanggungjawab sebab itu yang membezakan kita dengan penduduk negara lain.

“Tapi, kalau boleh saya cadangkan, nak kuar4ntin beberapa jam orang yang baru pulang ke tanah air, beri keutamaan dan keselesaan buat orang-orang tua, orang kelainan upaya (OKU),” ujarnya berhemah.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber : Cari

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment