“15 Bagasi Saya Bawa” Iqbal Bakal Berhijrah Ke Indonesia, Plan Nak Beli Rumah Di Jakarta

Penyanyi baru dan usahawan sensasi, Iqbal Zulkefli memaklumkan dia bakal berangkat ke negara jiran, Indonesia pada hari ini (26 November 2021).

Menerusi siaran langsung di Instagram baru-baru ini, Iqbal memberitahu dia berkemungkinan berada di Indonesia dalam tempoh masa yang panjang.

Justeru, Iqbal memohon bantuan pengikut media sosialnya untuk membantu d1rinya mencari penginapan dalam tempoh masa lama atau kediaman baharu untuk dibeli dan dihuninya.

“Pada 26 November saya akan berangkat ke Jakarta, Indonesia, ada urusan kerja dan jumpa orang dan mungkin untuk mencari ketenangan di luar Malaysia sekejap. Cuma nak beralih sekejap, cari udara luar.

“Sepatutnya tiket saya 18 November cuma tiket terbatal dan rugi RM6,000 kerana masalah visa. Saya tak tahu visa itu serivs untuk keluar ke Indonesia, jadi urusan bertukar tarikh.

“Saya sentiasa serivs dengan apa saya buat, cuma sedikit sebanyak ada terkes4n di hati. Untuk saya berhijrah, bukan kerana mer4juk atau k0yak dengan netizen semata-mata cuma ada perkara besar yang bertubi-tubi.

“Jadi, pertanyaan saya, ada tak kenal orang di Indonesia saya nak beli atau sewa dalam jangka masa panjang. Kalau boleh nak beli rumah di bandar Jakarta, tidak terlalu besar asalkan selesa. Tiga bilik pun dah okey.

“Saya rasa saya akan jadikan Jakarta rumah kedua saya, tempat untuk saya ulang-alik, sebab di sana ada peluang bisnes,” katanya.

“15 BAGASI SAYA BAWA KE INDONESIA”

Iqbal bagaimanapun engg4n menetapkan tempoh sebenar berada di negara republik itu.

“Di Indonesia nanti saya tak boleh nak kata berapa lama. Cuma saya berh4rap saya nak berada lama di sana, ibu saya pun baru meningg4l dunia, saya tiada sesiapa, adik beradik saya pun semua dah berjaya. “Doakan saya, minta maaf atas apa yang berlaku.

“Di sana akan ada pengurus, pembantu peribadi, pemandu dan penginapan seperti di Malaysia juga. Saya h4rap kali ini jadilah,” tambahnya.

KOMEN NETIZEN:

Selain Indonesia, Iqbal meletakkan sasaran untuk menunaikan umrah di tanah suci Makkah namun keadaan sekarang masih tidak mengizinkan untuk dia ke sana.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber : GEMPAK

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment