Dua kali putus tunang, jururawat terbuka juga hati terima jejaka ‘annoying’ pilihan keluarga… dah block WhatsApp tetap tak putus asa

SALING tidak mengenali antara satu sama lain, namun perjalanan jodoh wanita ini boleh dikatakan begitu mudah.

Siapa sangka, bermula dengan pertemuan tanpa dirancang ketika sama-sama terlibat dalam satu program, si jejaka rupa-rupanya jatuh cinta pandang pertama dengan si dara.

Lebih manis, jejaka yang bakal menjadi suaminya merupakan pilihan keluarga.

Berkongsi cerita dengan mStar, Nur Azlin Jamal berkata, dia dan tunangnya yang hanya dikenali dengan nama Nazeri, pertama kali bertemu dalam sebuah program kebajikan pada Jun tahun lalu.

“Kebetulan dia join program charity yang sama. Kami memang tak kenal satu sama lain langsung. Itulah pertama kali bertemu. Tapi masa program tu kami ada bersembang dan bertukar nombor telefon.

 

“Kebetulan selepas itu, keluarga saya ada buat makan-makan dan saya jemputnya sekali. Tapi masa pertama kali jumpa keluarga saya, dia pandai bawa diri… dia pandai bersembang, pandai ambil hati. Kiranya boleh ‘masuk’ dengan keluarga saya.

“Selepas pertemuan itu, famili saya cadangkan supaya saya jalin hubungan serius dengannya,” cerita wanita berusia 26 tahun ini yang berasal dari Muar, Johor.

Senang disapa sebagai Azlin, wanita ini berkata dia pada mulanya enggan mengambil pusing cadangan keluarganya kerana langsung tidak mempunyai perasaan terhadap jejaka berusia 31 tahun itu.

tunang 1

Majlis pertunangan Nur Azlin berlangsung pada 29 November lalu.

“Lagi pula saya baru putus tunang kali kedua tiga bulan sebelum itu. Waktu itu masih nak pulihkan hati dan tak terfikir nak cari seseorang… dalam masa yang sama, kita takut perkara yang sama berulang selepas melalui dua episod pahit.

“Namun dia cuba extra effort untuk memenangi hati saya. Selepas pertemuan kali pertama dengan keluarga saya, saya tak layan langsung setiap kali dia WhatsApp.

“Lama juga saya ignore. Ada ketikanya saya rasa annoying sebab dia selalu hantar mesej tanpa jemu. Pernah juga saya block. Tapi dia tetap tak putus asa,” ujarnya yang juga seorang jururawat pediatrik di sebuah hospital di Johor.

Dia cuba extra effort untuk memenangi hati saya. Selepas pertemuan kali pertama dengan keluarga saya, saya tak layan langsung setiap kali dia WhatsApp.

NUR AZLIN JAMAL

Sehinggalah empat bulan kemudian, Azlin berkata dia akhirnya terbuka hati untuk menerima kehadiran lelaki itu sebagai pasangan hidupnya.

“Saya terima dan terbuka hati sebab keluarga. Mereka kata mungkin ini jodoh terbaik untuk saya. Kalau sesetengah lelaki, mesti dah lama angkat kaki kerana kena reject. Saya akur dengan pilihan keluarga.

“Satu lagi penyebab utama saya terima dia, kerana ramai kenalan saya rupa-rupanya mengenali dia. Dia ada buat bisnes cuci kereta dan jual emas, jadi mereka selalu puji dia yang baik, soft spoken dan tak tinggal solat.

“Kiranya, ‘testimoni’ kawan-kawan saya secara tak langsung kukuhkan lagi sebab untuk terima dia,” ujarnya sambil menambah, mereka mengikat tali pertunangan pada 29 November tahun lalu.

tunang 2

Nur Azlin bersama bakal suami (dua, kanan) dan bakal adik iparnya.

Anak bongsu daripada sembilan beradik ini berkata, dia dan pasangannya bakal mendirikan rumah tangga pada 22 Februari depan.

Tidak menyangka perkongsiannya di laman TikTok meraih lebih daripada dua juta jumlah tontonan, Azlin dalam pada itu melahirkan rasa terharu dengan komen netizen yang rata-ratanya mendoakan kebahagiaan mereka.

“Soal jodoh, memang kita tak tahu siapa yang bakal jadi pasangan kita. Bagi yang sedang mencari, usah bimbang… follow the flow. Nanti pasti jodoh datang apabila tiba masanya. Hanya sabar dan tawakal,” katanya lagi.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber :  https://www.mstar.com.my/

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment