Kec0h Pasal Jirus Air Civm Kaki Lelaki, Pengarah Rashid Sibir Cerita Perkara Sebenar

Kuala Lumpur: “Pada saya warganet yang komen negat1f sebenarnya adalah mereka yang b0doh,” kata pengarah Rashid Sibir mengulas 1su babak telefilem arahannya yang kini tular.

Telefilem berjudul Ayat Dari Langit yang disiarkan menerusi Astro Citra semalam menjadi bualan h4ngat warganet apabila babak lakonan Ellie Suriaty menjirus air, lalu mencivm kaki suaminya.

Mengulas perkara ini, Rashid berkata, semua pihak perlu melihat pada karakter watak Zaharah dan bukan peribadinya sebagai Ellie.

“Dia bukan Ellie, apabila membawa watak berkenaan. Dia antara pelakon, yang pada saya sanggup melakukan apa saja demi karakter. Dia bagus dan apa yang ditunjukkan itu memang patut.

“Ia untuk tunjukkan kesayangan, kecintaan dan kesetiannya kepada suami Ustaz Muiz. Kalau suaminya kata m4ti masuk syurga, dia buatlah kerana dia pun nak masuk syurga.

“Jadi jangan pertikaikan Ellie. Warganet harus bersikap minda terbuka apabila menonton cerita begini,” katanya kepada Harian Metro.

Pengarah berpengalaman ini melahirkan perasaan kecew4 dengan sikap warganet yang hanya tahu mengvtuk berbanding memberi pujian.

“Kalau kita buat cerita cinta orang asyik kutvk. Apabila kita buat cerita agama dan ajaran ses4t, dikvtuk juga. Kau nak apa sebenarnya warganet?

“Penggiat seni cuba nak bagi segala benda merangkumi cerita sed1h, komedi, cinta dan sebagainya.

“Tapi kalau semua cerita yang dibuat kau gelakkan, apa yang mereka nak sebenarnya? Namun, kec4man itu tandanya warganet menonton drama ini,” katanya.

Rashid mengesahkan dia sememangnya menyuruh Ellie membuat babak sebegitu.

“Tapi saya nak terangkan dulu, kenapa dia kena berbuat demikian. Zaharah adalah seorang isteri yang betul-betul taat dengan suaminya dan percaya dengan ajaran suaminya.

“Malah dia sanggup m4ti untuk suaminya. Perbuatan itu dilakukan sebagai cara untuk menunjukkan kasih sayang dan menghormati suami. Itu sahaja dan tiada benda-benda lain yang dikaitkan.

“Masa saya suruh buat, dia (Ellie) ingat saya main-main. Lepas itu dia buat betul-betul dalam bentuk yang paling menarik dengan cara pegang kaki suaminya itu,” katanya.

Menurut Rashid, drama berkenaan juga berkisarkan mengenai ajaran ses4t dan ada rasionalnya babak berkenaan dibuat.

“Ustaz Muiz mengajar ajaran ses4t dan Zaharah antara, pengikutnya. Isterinya hanya seorang, tapi Ustaz Muiz bebas meni1duri perempuan lain di situ.

“Zi1na adalah halal baginya. Itu yang saya nak tunjukkan, serta taatnya seorang isteri kepada suami. Bagi saya, lakonan Ellie sangat memberi impak maksima dan tak ramai pelakon sepertinya,” katanya.

Berikut pula reaksi dari netizan

“Netizen tegur utk kebaikan tak nak bagi Allah murka sbb bini orang ci1um kaki laki orang..Menjiwai watak ok tapi jagalah batas² yang sepatutnya. Lepasni ko tnjuk pulak adegan macammana si do dan minah ni kahwin boleh dapat anak kononnya nak menjiwai watak.. Ok tak..

“Boleh je nk buat scene ci1um kaki tu. Tpi apa kata kaki tu tukar kpd kaki laki dia, baru laa halal dic1ium. Laki dia kira berlakon jgk laa walaupun watak kaki je. Lepas dh ci1um tu tukar laa balik, apa susah. Benda mudah buat susah pulak. Bukannya org tahu pun tu kaki sape2 sekalipun. Mungkin kalau beza pun wrna kulit je laa kot pstu ada bulu2 halus sikit. Tpi tu small matter je, bisa died1t kok”

Terdahulu Aksi pelakon prol1fik Ellie Suriaty menjirus air dan menci1um kaki seorang lelaki menjadi bualan ramai di media sosial.

Babak berani yang dilakonkan Ellie dalam telefilem terbaharu berjudul Ayat Dari Langit itu antara lainnya turut menjadi perdebatan ramai.

Malah, tidak kurang juga yang memuji kehebatan lakonan Ellie yang sanggup melakukan apa sahaja watak dan babak yang diberikan.

Selain adegan menc1um kaki itu, dialog yang menghalalkan z1na antara Ellie dan Puteri Sarah Liyana turut meraih perhatian netizen.

Beberapa adegan menarik telefilem Ayat Dari Langit itu dikongsikan di akaun Instagram Bambam Studios sejak beberapa hari lalu.

Ayat Dari Langit mengisahkan kehidupan Ustaz Muiz dan isterinya yang mengajar ajaran ses4t dan mahu pengikutnya mengikut telunjuk mereka.

Lama kelamaan membuatkan pengikutnya bernama Kamal mula rasa s4ngsi.

Ayat Dari Langit dibintangi oleh Adlin Aman Ramlie, Ellie Suriaty, Puteri Sarah Liyana, Kodi Rasheed, Rahim Jailani, Ismail Yaakob dan ramai lagi.

Saksikan telefilem ‘Ayat Dari Langit’ arahan Rashid Sibir pada 17 April 2021, Sabtu jam 9 malam hanya di Astro Citra.

Dalam pada itu, babak tersebut menimbulkan pelbagai reaksi dari penonton

“Boleh je tukar kaki tu ke kaki patung, kreatiflah sikit. Masa ni la kesan2 khas boleh digunakan.. tunjukkn bakat mereka yg kreatit tu. Kalau dah guna kaki manusia, mmg sah2 la mengundang kec4man. Kena fhm juga byk benda2 yg x sesuai kalau dibuat akan menjadi isu..atau mmg sengaja di buat demi publ1siti??? Dah 2021 dah kot. Rasanya penonton dah x kes4h dah publisiti mur4han mcm ni.. Cerita bagus, promosi cantik.. Ada je yg tgk.”

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber; hmetro

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment