‘Sudahlah Mah4I, Bvruk Dan BeruI4t Pula..’ Lelaki Ini Rvgi Beratus RInggit Beli Durian

RAUB – Aklbat terlalu percaya dengan jaminan peniaga, seorang pesara guru terpksa ‘glgit jari’ apabila durian musa.ng king yang dibelinya di sini sudah burok dan beruIat.

Salehuddin Mat Rasad, 61, berkata, dia membeli dua biji durian musang king dengan harga RM140 di sebuah pusat jualan dan pengumpulan durian di Sungai Klau di sini pada Sabtu.

Menurutnya, dia sebelum itu ada nampak kesan Iubang pada kulit durian berkenaan tetapi penjual meyakinkannya bahawa isi buah berkenaan adalah elok.

Katanya, akibat yakin dengan jaminan tersebut, dia tldak meminta penjual untuk meng0pek kuIit buah tersebut terlebih dahulu untuk diperiksa.

“Pada malam itu, saya k0pek kulit durian itu, tapi hanya sebiji yang boleh dimakan, manakala sebiji lagi sudah bvruk dan beruIat,” katanya pada Sinar Harian di sini Selasa.

Salehuddin berkata, dia kece.wa kerana tldak dapat menikmati buah tersebut sepenuhnya, namun dia akur kerana kesaIahan sendiri tldak meminta penjual meng0pek buah tersebut terlebih dahulu sebelum membeli.

“Sebiji lagi walaupun elok tapi cuma ada empat ulas sahaja yang boleh dimakan.

Ini kali pertama saya beli durian pada tahun ini sebab teringin sangat untuk menikmatinya bersama keluarga,” ujarnya.

Salehudin berkata, dia berkongsi pengalamannya itu sebagai peringatan kepada orang lain supaya tldak terbeli buah durian yang sudah bvsuk.

Dalam masa sama, dia juga berharap peniaga durian bersikap jujur dan tldak menlndas pembeli untuk mendapat keuntungan semata-mata.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber:Sinar

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment