“lsu Kak KM Bagi Susu Bad4n Di Khalayak Ramai..,” Liza Hanim ‘Cer4mah’ Kak KM, D4kwa Tiada Ad4b

Penyanyi versatil Liza Hanim terpanggil membuat tegur4n terbuka terhadap usahawan kontrversi, Kak KM yang bertindak menyvsukan anak tanpa menvtup bahagian p4yud4ra sehingga tul4r dan menjadi perhatian netizen dalam media sosial.

Menerusi hantaran dalam Instagram, Liza Hanim atau nama sebenarnya Haliza Hanim Abdul Halim berkata, sebagai seorang ibu dia juga ada hak untuk menyuarakan pendapat tersendiri.

“Saya terpanggil untuk menyuarakan pendapat. Baru-baru ini ternampak gambar seorang usahawan menyusvkan an4k depan khalayak ramai dan ambil gambar.

“Sebagai seorang ibu yang menyvsukan an4k, saya sepenuhnya menyokong usahawan ini dalam bre4stfeeding journey (kisah penyusu4n badannya).

“Namun, sebagai seorang saudara dalam Islam, saya juga mohon tolonglah jaga ad4b ketika menyvsu di khalayak ramai,” tulisnya.

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh Liza Hanim (@lizahanim79)

Tambah pelantun lagu Gelisah Mimpi itu lagi, dia juga seperti usahawan terb4bit yang turut mempunyai pengalaman menyusvkan anak di tempat awam sambil mengambil gambar sebagai kenangan.

“Saya sendiri pernah susvkan anak di mana-mana sahaja. Malah pernah satu ketika di tepi jalan di bandar Seoul, Korea dan saya juga merakamkan gambar.

“Tetapi ingatlah, kita harus menjaga ad4b. Aur4t harus dijaga. Ini bukan masalah saya berhij4b dan dia free hair (tidak bertvdung). Cukuplah jaga kehorm4tan kita sebagai wanita Islam dan ibu.

“Jagalah kehorm4tan kita sebagai wanita. Jaga agama kita Islam. Saya bersuara untuk mengingatkan diri sendiri juga,” katanya lagi.

Meninjau ruangan komen, rata-rata pengikut Liza bersetuju dengan pendapat dan teguran sopan yang disuarakannya itu.

“Teguran yang baik. Saya sendiri pun susvkan anak tepi jalan atau di luar jika terpaksa. Tapi jagalah ad4b sebagai seorang wanita.

“Tiada alasan untuk tidak setuju dengan apa yang akak katakan. Teguran macam-macam dah, tapi tetap dipandang sepi,” tulis netizen.

Terdahulu, Liana Rosli atau lebih mesra disapa sebagai Kak KM menuai kontr0versi apabila sengaja memuat naik dan berkongsi sebuah video sedang menyusvkan anak bongsunya, Cinta Carissa di sebuah restoran mewah yang dikunjungi ramai pelanggan.

Dia yang juga anak kepada pelakon senior, Normah Damanhuri sempat memuat naik hantaran terbaru sekali gus menjelaskan kepada netizen bahawa video yang dimuat naik sebelum itu langsung tidak menampakkan payudaranya walaupun berada di tempat terbuka.

Sumber: K!Online

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber :motifviral

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment