Kurang 24 Jam Dihent4m Kaw-Kaw, Kak Long Ke Lokasi Kejadian Semula Buat Ramai Mula Curlga

SIAPA sebenarnya yang bersaIah?

Itu antara persoalan yang timbul dalam kalangan netizen selepas tularnya video ‘amvkan’ seorang wanita di sebuah kedai serbaguna yang dipercayai di Terengganu.

Menerusi video berdurasi 5 minit 4 saat itu, wanita berkenaan dilihat sedang meng4muk gara-gara ber4ng anak lelakinya yang berusia sekitar 10 tahun ditvduh mencvri di sebuah kedai serbaneka di Paka, Terengganu.

Video pertengk4ran itu dipercayai tular selepas wanita berkenaan yang dikenali sebagai Wan Nor Baizura membuat live di akaun TikTok miliknya semasa kejadian berlaku pada malam Rabu (2 Mac).

Dia begitu terkesan dan meluahkan rasa sedih kerana anaknya ditvduh mencvri.

“Kita buat live, kita tak nak cer0boh kedai awak, sekurang-kurangnya pengajaran untuk pelanggan lain yang datang ke kedai ni supaya tidak tvduh anak saya… saya tidak ajar dengan wang ringgit tapi kalau ada maruah, kita akan pertahankan maruah.

“Kita tidak ada duit takpa, tapi jangan tudvh kita cvri. Pergi balai polis kalau dia cvri, anak aku tidak akan ambil hak orang.

“Anak aku pergi jual hari-hari, ikut aku… kalau tidak ada duit dia akan minta, tidak akan cvri,” ujarnya menerusi video berkenaan yang dikongsi lebih daripada 47,600 pelayar TikTok.

Video tular yang dipercayai diambil dari siaran langsung Kak Long sendiri.

Bagaimanapun, pada Khamis (3 Mac), Wan Nor Baizura atau lebih dikenali sebagai Kak Long sekali lagi membuat live di Facebook rasminya yang mengatakan dia dalam perjalanan untuk membuat permohonan maaf kepada kakitangan di kedai serbaneka terlibat.

Menurutnya, anak yang dipanggil Adam berada dalam keadaan trauma dan duduk diam serta bersendiri selepas kejadian yang berlaku semalam.

Dia yang turut dikatakan cuba mempromosikan produk dan melakukan gimik perniagaan memberitahu, tindakannya itu bukanlah untuk bisnes tetapi kerana sedih apabila anaknya ditvduh mencvri.

Kelihatan, anak Kak Long yang ditvduh mencvri turut meng4muk kerana tidak puas hati.

“Rezeki kita Allah dah tetapkan, maruah kita… macam saya sekarang ni, belum tengok lagi kebenaran tu tapi netizen kutvk saya kaw kaw.. terima kasih banyak yang mana betul-betul kawan dan pengikut. Terima kasih banyak.

Walaupun anak saya ditvduh mencvri, saya akan pergi minta maaf. Saya nangis sebab saya seorang ibu, orang tvduh anak saya, orang hlna anak dan keluarga saya.

“Pengajaran untuk saya dan anak-anak. Kalau mereka kata perkara bukan-bukan kat anak saya, saya tidak akan mar4h… saya akan terima. Tapi orang kata saya buka alb sendiri, benda tu dah tular kat TikTok.

“Orang lain lagi tervk buat marketing, Kak Long tak koyak… kak long pergi minta maaf sebab nak tenang bukan untuk marketing,” jelasnya menerusi siaran langsung di Facebook yang dibuat pada jam 11.50 pagi Khamis.

Siaran tersebut dimatikan selepas Kak Long dikatakan sampai di kedai serbaneka terbabit untuk membuat permohonan maaf.

Terdahulu, rata-rata netizen yang menonton siaran berkenaan memuji tindakan Kak Long yang pergi meminta maaf walaupun anaknya ditvduh mencvri.

Antara reaksi netizen terhadap Kak Long.

Namun, ada juga yang menyifatkan tindakannya itu sebagai publisiti murahan selain menasihatkannya untuk membuat laporan polis berhubung kejadian yang berlaku.

“Buat laporan polis la supaya tahu kisah sebenar yang berlaku. Bila anak kena tvduh, mesti saklt hati,” kata saIah seorang netizen.

“Baik tengok balik CCTV. Baru kita tahun kejadian sebenar,” cadang seorang netizen di ruangan komennya.

Terdapat juga netizen yang menyatakan tindakan Wan Nor Baizura seolah-olah menabur pasir di periuk nasinya sendiri

“Kak sedar tak benda kak buat tu tak betul? Kak ibarat tabur pasir ke periuk nasi sendiri… Selesai cara baik, cakap lembut-lembut. Be professional bukan terpekik terlolong seperti itu,” ujar seorang lagi netizen.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber :  http://trendingsangat.pw/

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment