“Diam-Diam Rupanya Dah Berb4dan Dua”- Mira Filzah Kini Disahkan H4mil Anak Pertama

keterujaan peminat terhadap kehidupan berumah tangga pelakon popular Mira Filzah kembali mencvri perhatian apabila did4kwa sedang h4mil anak sulung.

Biarpun belum ada sebarang pengesahan dari bibir pemilik nama lengkap, Nur Amirah Filzah Badioezaman itu berkenaan perihal keh4milannya, ramai dalam kalangan netizen mula menitipkan ucapan tahniah menerusi ruangan komen satu perkongsian Instagramnya yang menampakkan ‘baby bvmp’ yang semakin jelas kelihatan.

“Pregn4nt (h4mil) ke kak Mira? Kalau betul, alhamdulillah.

Mira digasak dengan persoalan tentang keh4milan. Sebelum ini, beberapa kali dia dihujani pertanyaan sama namun jawapannya yang diberikan tetap sama, dia tidak akan menyembunyikan keh4milan jika bakal beroleh rezeki menimang cahaya mata.

“Biasalah, apabila kita ‘single’ orang tanya bila hendak kahwin. Selepas berkahwin, ditanya pula bila hendak menimang cahaya mata. Insya-Allah, kalau ada rezeki, saya akan kongsi,” kata Bintang Paling Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke-32 dalam satu temu bual bersama media sekitar Mac lalu.

Pelakon dan pengacara terkenal, Mira Filzah, 28, menganggap tiada sebab untuk dirinya menyembunyikan soal kehamilan sekiranya benar-benar berbadan dua.

Pun begitu, pelakon itu tidak pula mengiya atau menidakkan keadaan dirinya pada waktu ini berhubung perkara tersebut namun berjanji mengumumkannya jika sudah bersedia.

“Setiap pasangan yang berkahwin pastilah menginginkan zuriat. Gosip mengenai keh4milan sebelum ini pun pernah bertebaran apabila ada yang tengok baju yang saya pakai dan muat naik di media sosial, dari sisi kononnya nampak macam saya sedang meng4ndung.

“Biasalah, peminat mestilah mengharap untuk terima berita gembira ini. Tapi apa-apa, saya akan beritahu pada semua. Saya tak akan sorok, “ katanya semasa ditemui di majlis pelancaran model baharu telefon pintar Vivo V23e di Hotel Majestic, di ibu kota.

Selain itu, Mira mengaku tidak berkecil hati dengan spekul4si yang dibuat oleh peminat berhubung perkara keh4milan itu.

Katanya, dari sisi positif, dia melihat semua itu adalah satu perkara yang baik dan itu juga adalah doa-doa daripada peminat-peminatnya.

“Tak tersinggung pun. Peminat nak tahu perkembangan ini. Saya faham,” katanya.

Dalam pada itu, Mira juga berkongsi sudah merancang untuk bercuti di Eropah selama sebulan bagi berbulan madu dan berehat bersama suaminya, Wan Emir Astar, 31, bermula pada minggu hadapan.

“Sejak berkahwin kami memang tak sempat lagi bercuti bersama. Jadi ini adalah peluang terbaik untuk kami bercuti sebab sempadan negara sudah dibuka. Lagipun sampai bila nak tunggu C0vid-19 nak berakhir? Jadi kita teruskan saja hasrat ini sambil kekal menjaga kesihatan kendiri dan prosedur operasi standard (SOP),” katanya.

Berbulan-bulan mengvnci mulut, spekul4si kini terjawab apabila Mira Filzah, 29, akhirnya mengesahkan dirinya kini h4mil enam bulan.

Enggan berselindung lagi, berita gembira tersebut dikongsi sendiri oleh suaminya yang juga seorang arkitek, Wan Emir Astar Wan Mohammad Khair-il Anuar dalam satu hantaran Instagram hari ini.

Kata Emir, usia k4ndungan isteri tercinta juga bakal memasuki trimester ketiga tidak lama lagi.

“Syukur alhamdulillah, segala puji bagi Allah SWT pemilik seluruh alam, perkhabaran diterima pada tahun lepas yang kami akan menimang cahaya mata sulung kami.

“Insya-Allah, usia k4ndungan akan memasuki trimester ketiga (kini enam bulan) tidak lama lagi,” kata Wan Emir yang juga anak kepada Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Tugas-tugas Khas), Datuk Mastura Mohd. Yazid itu.

Sama seperti individu lain, Wan Emir dan Mira turut melalui pengalaman berbeza sepanjang fasa keh4milan anak sulung mereka.

Malah, dia turut berterima kasih kepada semua pihak yang tidak pernah berhenti mendoakan keluarga kecilnya sehingga hari ini.

“Seperti semua orang yang memiliki hasrat dan rancangan untuk membina keluarga, kami juga mempunyai pengalaman peribadi tentang suka duka sepanjang perjalanan kami setakat ini.

“Kepada semua yang berharap dan mendoakan kami dari dulu hingga kini, dengan rasa insaf serta rendah diri kami mengucapkan jutaan terima kasih.

“Semoga Allah merahmati dan mengangkat segala usaha dan doa setiap seorang daripada kita,” katanya lagi.

Sejak November tahun lalu, khabar angin keh4milan bekas pengacara Nona itu hangat diperkatakan netizen selepas mend4kwa ternampak baby bvmp dalam sebuah video Instagramnya.

Mira atau nama sebenarnya Nur Amirah Filzah Badioezaman bagaimanapun men4fikan hal tersebut dengan alasan perutnya buncit selepas makan.

Namun, dia pernah memaklumkan tidak akan pernah berahsia sekiranya disahkan h4mil.

Untuk rekod, pelakon drama Lelaki Kiriman Tuhan itu mendirikan rumah tangga dengan Emir, 32, pada 3 September 2020

Berikut adalah perkongsian suami Mira di lama instagram:

Syukur Alhamdulillah, segala puji bagi Allah pemilik seluruh alam, perkhabaran diterima pada tahun lepas yang kami akan menimang cahaya mata sulung kami. Insha’Allah, usia k4ndungan akan memasuki trimester ketiga tidak lama lagi.

As with everyone who have wishes and plans to build a family, we also have our own personal experience of the highs and lows throughout our own journey so far. Let it be known that we feel and

pray only the good for everyone too. But surely it is only with Allah’s knowledge and ultimate wisdom, lies what is good and best for each one of us, in time and in place. Sesungguhnya, Dialah sebaik-baik perancang.

Kepada semua yang berharap dan mendoakan kami dari dulu hingga kini, dengan rasa insaf dan rendah diri kami mengucapkan jutaan terima kasih, semoga Allah SWT merahmati dan mengangkat segala usaha dan doa setiap seorang daripada kita, aamin amin YRA.

“Rabbij’alni muqimas salati wa min dhurriyati rabbana wa taqabbal du’a”

(Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku)

Surah Al-Ibrahim: Ayat 40

Summber: Instagram

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber:info kini

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment