Mlsteri Lubang Arnab B0ngkar Sejarah 700Tahun, Mengejutkan Apa Yg Ada Kat Dalam

0Siapa sangka lubang arnab yang nampaknya dalam keadaan biasa di sebuah ladang petani menuju ke satu tempat perlindungan bawah tanah yang dikatakan telah digunakan oleh penganut agama pada zaman abad pertengahan.

Menurut legenda tempatan, Gua Caynton, dekat Shifnal, di Shropshire, digunakan oleh pengikut K.nights T.emplar pada abad ke 17. Membawa kepada penemuan tapak tinggalan sejarah yang berusia hampir 700 tahun.

Ianya berlaku di Shropshire, England namun lokasi yang lebih tepat tidak did.edahkan kepada umum. Pencarian itu dimulakan oleh Michael Scott dari Birmigham yang merupakan seorang jurugambar. Video disediakan di bawah.

Tujuan asal tempat ini masih diselimuti m.isteri, tetapi Historic England, yang menggambarkan gua-gua itu sebagai grotto, percaya bahawa tempat ini mungkin dibina pada akhir abad ke 18 atau awal abad ke 19 iaitu beratus-ratus tahun setelah T.emplar dibubarkan.

Dalam laporannya, dikatakan gua-gua itu digunakan untuk upacara s.ihir hitam oleh pengunjung moden yang datang.

Michael Scott, dari Birmingham, terus melawat gua setelah melihat video mereka dalam talian.

Dia berkata: “Saya melintasi ladang untuk mencarinya, tetapi jika anda tidak tahu ia ada di sana, anda akan berjalan melewati ladang itu. Mengingatkan berapa lama ia berada dalam keadaan luar biasa, ia seperti kuil bawah tanah.”

“Mengambil kira berapa lama ia sudah wujud, ia masih dalam keadaan yang amat menakjubkan. Rasanya seperti kuil bawah tanah,” kata Michael.

Perjalanan untuk ke kuil tersebut agak sukar kerana ruangnya agak kecil. Untuk sesiapa yang berketinggian lebih dari 6 kaki, anda harus membongkokkan badan. Beberapa ruang sangat kecil sehingga mereka yang menjelajah harus memasukkannya dengan tangan dan lutut.

Menceritakan pengalamannya masuk ke kuil tersebut, dia terpaksa membongkok dan kawasan tesebut sangat sunyi. Terdapat juga beberapa ekor labah-labah di dalam tempat tersebut.

VIDEO :

Tambah Michael, semasa musim hujan laluan masuk ke kuil tersebut akan menjadi agak licin, namun keadaan di dalam kuil tersebut kering.

Lebih menakjubkan, kuil bawah tanah tersebut mempunyai rekaan yang unik dan tidak diusik sedikitpun keasliannya.

Gua-gua itu dilaporkan ditutup pada tahun 2012 dalam usaha untuk menjauhkan peng.acau dan pengamal s.ihir hitam.

Sedikit info, The Caves Caynton adalah satu siri kamar bawah tanah buatan manusia dalam alasan Caynton Hall, dekat Beckbury, Shropshire , England. Tujuan asal dan tarikh pembinaannya dipertikaikan, walaupun kebanyakan sumber berwibawa menyatakannya pada abad ke 19.

Gua itu terdiri daripada siri tidak teratur ambulatori neo Roman dan ruang yang dilubangkan daripada batu pasir, dengan gerbang berukir, tiang, simbol dan ceruk, nampaknya untuk lilin.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber : limauasamboi

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment