‘Bukan Antivaksln Yang Sebar, Saya ‘Support’ KJ – Rita Rudaini

Kec0h di media sosial sejak semalam apabila Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar did4kwa belum mengambil sunt1kan vaks1n.

Tangk4p layar (screenshot) p4lsu mengenai butiran peribadi dan status vaks1nasi COVID-19 Khairy yang disemak melalui laman sesawang menjadi bualan ramai.

Menerusi Instagram Stories miliknya, Khairy menyatakan golongan antivaks1n telah menyeb4rkan berita p4lsu dengan mengatakan dia belum mendapatkan vaks1n.

Kata Khairy, dia telah pun mendapat sunt1kan dos pertama vaks1n C0r0naVac pada 18 Mac 2021 yang disiarkan secara langsung di saluran televisyen.

Hantaran itu telah menarik perhatian aktres Rita Rudaini untuk bersuara. Tidak bersetuju dengan kenyataan yang dikeluarkan, pemilik nama Rita Rudaini Mokhtar, 46, menek4nkan bukan antivaks1n yang menyebarkan khabar angin itu.

Kata pelakon filem Mami Jarvm, dia memberi sokongan sepenuhnya kepada Khairy malah mempromosikan sunt1kan d0s penggalak (booster) kepada umum.

Bukan antivaksin yang sebar la Khairy. Jangan la selalu salahkan kita orang. Yang busuk ja kita. Yang viral kan pun antivaks1n juga.

Saya support Khairy la. Saya siap mempromosikan booster lagi tapi saya kena kec4m sebab support Khairy.

Sumber: Instagram @ritrud727

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment