Selamba Sajat “C4rutkan” J4IS,Siap Mengaku Memang Tukar Nama

Usahawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman atau lebih dikenali dengan nama panggilan Sajat kembali lagi dengan video kontr0versi.

Melalui perkongsian satu video terbaru berdurasi 1 jam 31 minit di Instagramnya semalam, Sajat yang kini berada di Australia memberitahu Jabatan Agama Islam Selangor (JAlS) masih mencari dan menghantar surat kepadanya.

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh Nur Sajat (@nursajatkamaruzzaman)

“Ok i nak beritahu harini JAlS telah panggil dan tetap memberi surat kepada Sajat. Kenapa JAlS masih cari Sajat, i tak faham lah masaIah JAlS.”

Menurut Sajat, seorang wanita yang menjadi penjamin dirinya telah ke mahk4mah dan di “bod0h” kan oleh hakim kerana Sajat tidak dapat hadir untuk perbic4raan.

“Akak tu pergi mahk4mah dan beritahu i memang tak boleh datang sebab ada kat Australia. Selepas tu orang mahk4mah, Hakim tu boleh cakap bod0h kat akak tu.

“You pun sama bod0h! dia ger4m dengan i dia boleh cakap bod0h dekat akak tu. Akak tu cakap ya Allah kurang ajarnya hakim ni. Mahk4mah Shariah tu, hakim tu, boleh gunakan perkataan b4ngsat.

You sebagai orang mahk4mah, Hakim tak sepatutnya guna perkataan bod0h” kata Sajat.

Sajat turut menceritakan pengalaman yang tak dapat dilupakan ketika dit4han JAlS tahun lalu.

“Aku tak kan bagi muka kat JAlS sebab aku tahu masa dorang t4ngkap aku tu dorang gelak-gelak kat belakang. Dia kata yay kita dapat tangkap p0ndan besar. P0ndan besar ya, kau tunggu” tambahnya lagi.

Sajat juga memberitahu bahawa Mazhab Syafie untuk orang “straight” dan tidak sesuai untuk orang sepertinya, jadi orang sepertinya perlu tukar ke Mazhab lain.

Menjawab pertanyaan pengikutnya mengenai pem4lsuan kad pengenalan, Sajat memberitahu dia bukan saja mem4lsukan ic malah turut mem4lsukan namanya.

“I bukan setakat p4lsukan ic sayang, i siap p4lsukan nama lagi. Korang kan tahu nama i yang betul Muhammad Sajad, i letak nama Nur Sajat. Kat situ pun dah p4lsu dah. Aku dah lama buat dah korang yang tak perasan.

“Dekat situ pun korang dah tertlpu dah, bukannya sorang dua..i punya follower masa tu 1.6 juta dah tertlpu” katanya.

Persoalannya, benarkah penjamin Sajat telah “dibod0hkan” seperti yang did4kwa oleh Sajat?

Sumber:Cari

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber :www.dnq.pw

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

 

Leave a Comment