‘Sehelai Sepinggan Tanpa Nafkah’ – Selepas bercer4i Ini Yang Berlaku Pada Betty Banafe

Pelakon Betty Banafe ada berkongsi cerita yang dihadapi dirinya selepas bergelar ibu tunggal sejak Julai tahun lalu.

Betty atau nama sebenarnya, Ibtisam Betty Banafe memberitahu, dia tidak menuntut apa-apa nafkah muta’ah daripada bekas suaminya, Bruce Dargus.

Malah, proses bagi mendapatkan hak penjagaan di mahk4mah juga belum selesai.

“Dalam hari hari kita melalui proses kehidupan ibu tunggal bersama anak di selangi pulak dengan k3s mahk4mah bagi hak penjagaan yang masih belum selesai, perasaan berbaur gundah gellsah khuatlr pasti ada.

“Aku redha ya Allah atas apa pun yang kau tentukan.

“Aku manusia biasa yang serba kekurangan mengharapkan kekuatan kesabaran dan bimbingan dari yang ESA. Kau tahu apa yang terbaik untuk waris waris syurga ku.

“Keluar dari perkahwinan sehelai sepinggang tanpa menuntut apa apa nafkah mutaah dan lainnya.

“Yang aku harapkan kedamaian ketenangan hati dan fikiran agar aku boleh menerajui bahtera keluargaku dengan selamat dan dalam keredhaan Allah,” tulisnya.

Betty bagaimanapun turut bersyukur atas ujian yang menimpa yang sekali gus menjadikannya insan yang lebih kuat.

“Bagi yang di luar, PENGH4SUT atau yang suka memanaskan manusia lain untuk terus bermvsuh, tu.. Bila nak berhenti? Tak akan faham perjalanan hidup orang lain hari hari.

“Hidup dengan anak anak yang di bawah umur 6 tahun, dua dua bersekolah, bekerja sendiri sepenuh masa, lagi lagi dalam waktu pend4mic wab4k cor0na, anak s4kit, hospital, tuition, hidup sendirian di ibu kota besar, jauh dari keluarga, Anak bebas berhubung melalui telefon, video pada bila bila masa kecuali hari sekolah dan waktu tidur.

“Tiada had untuk bertemu anak atas belas kasihan yang di pinta oleh Allah walaupun wang nafkah anak yang aku tak persoalan bulan bulan hingga mahk4mah selesai.

“Sabar sabar sabar… Itu yang aku ingatkan pada diriku.. Aku hadapi hidup ini dengan SENYUMAN .. KERANA REZEKI ALLAH TAK PERNAH SAL4H ALAMAT.

“Apa lagi kebaikan yang kurang aku berikan….? Aku doakan agar mereka di luar sana terus mendapat TAUFIK serta HIDAYAH NYA yang maha esa. Amin ya Rab.

“Aku tidak mengeluh malah aku bersyukur atas ujlan Allah ini yang menjadikan aku manusia yang lebih kuat dan sabar serta fokus. Alhamdulillah.

“Aku maafkan kamu yang merasa panas melihat aku yang terus ingin maju. Aku bersyukur pada Allah di kelilingi keluarga adik beradik dan sahabat sahabat yang baik hati serta yang mendapat rahmat Mu ya Rab.

“AKU YANG SEKARANG BUKAN AKU YANG DULU. MANUSIA BERUBAH. insyaallah. Moga iman kita dipelihara oleh Allah. Amin,” tulisnya panjang lebar.

Betty sebelum ini mendirikan rumah tangga bersama Bruce Dargus pada 8 Disember 2012 dan berceral 10 Julai 2019.

Hasil perkongsian hidup, pasangan ini dikurniakan sepasang cahaya mata iaitu Julia Claire Dargus, 7, dan Bruce Dean Dargus, 5.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber:Teh tarik kaw

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment