“Terjawab Pvnca Sebenar Kenapa Tahfiz Aaron Aziz Dir0bohkan.”

“Terjawab Pvnca Sebenar Kenapa Tahfiz Aaron Aziz Dir0bohkan.” Wanita Ini Tampil Cerita Satu Persatu

Beberapa hari lalu Datuk Aaron Aziz meluahkan rasa sedlh apabil pusat tahfiz yang diusahakan bersama dengan beberapa rakan lain di Pulau Langkawi telah dirob0hkan.

Tanpa memberitahu punca sebenar ia diroboh, Aaron hanya meminta orang ramai agar tidak membuat sebarang spekul4si.

” Kasihan Tahfiz saya di Langkawi dirob0hkan. Semoga ALLAH permudahkan segala urusan di sana. Asrama anak-anak semua harus dibina semula.

” Please jangan tanya kenapa. Anggap benda yang tak dapat kami kawal. Beyond my control,” tvlis Aaron yang ternyata kecew dengan apa yang berlaku.

Wanita tampil beri penjelasan

Terbaru seorang wanita tampil memberikan penjelasan mengenai isu pusat tahfiz dirob0hkan di Pulau Langkawi, Kedah yang did4kwa milik pelakon Datuk Aaron Aziz.

Sebelum ini, Aaron meluahkan rasa sedih selepas pusat tahfiznya terpaksa dirobohkan namun tidak dijelaskan situasi sebenar yang terjadi.

Ketika dihubungi Gempak, wanita bernama Fosiyah Md Din, 62, mend4kwa tanah itu merupakan milik adik beradiknya dan kini dalam proses untuk pembahagian supaya setiap seorang mendapat hak masing-masing.

Dibina atas tanah orang?

” Tanah tu dibahagikan kepada tujuh orang adik beradik. Kami dalam proses untuk pecah bahagian supaya dapat seorang satu geran.

” Kami dah buat pengukuran tanah. Bahagian abang saya untuk wakaf itu diberikan kepada pihak terbabit untuk dibuat tahfiz.

” Bangunan itu sebenarnya sudah dibina atas jalan. Kami dapat surat dari pejabat tanah yang permohonan untuk mendapatkan geran tidak diluluskan sebab ada pembinaan yang dilakukan atas jalan.

” Saya dah bagitahu tiga kali dekat pihak terbabit untuk tidak melakukan apa-apa pembinaan atas jalan, tetapi mereka degll.

” Dah empat tahun kami memohon geran untuk pembahagian tanah tapi masih tidak diluluskan.

” Saya minta diruntvhkan kalau nak dapat geran untuk tanah yang diwakafkan itu. Kalau tak buat, memang tak dapat kelulusan daripada pejabat tanah,” d4kwanya.

Tegas Fosiyah lagi, bukan keseluruhan tahfiz itu dir0bohkan, tetapi hanya bangunan yang dibina atas jalan sahaja.

” Bangunan yang diruntuhkan hanya bahagian yang dibina atas jalan sahaja, bukan keseluruhannya. Bukan saya send1ri runtuhkan, tapi ia mengikut ukuran yang telah diberikan oleh pejabat tanah,” d4kwanya lagi.

Sementara itu, menurut Fosiyah lagi, tanah itu milik abang sulungnya dan tahfiz itu masih belum ada permit.

” Kalau diikutkan tahfiz itu tidak sah. Tanah itu pemiliknya adalah abang saya yang sulung.

” Pada Rabu lalu, baru saya tahu bila keluar berita mengenai Aaron kes4l kerana tahfiz dirob0hkan. Ramai netizen yang kec4m kami tanpa mengetahui cerita yang sebenar.

” Tahfiz itu tak ada permit. Geran tanah pun belum dapat sebab ada bangunan atas jalan.

” Geran yang yang ada sekarang terkandung nama kami semua tujuh adik beradik, geran yang tertvlis atas nama setiap seorang masih tak dapat lagi.

” Tapi kami sebagai tuan tanah tak akan berundur. Bangunan itu dirob0hkan untuk kami dapat geran. Kalau tak, sampai bila-bila pun kami tak dapat.

” Anak-anak kami nanti apa cerita? Kami semua dah tua, kenalah fikir masa depan pewaris kami,” katanya mengakh1ri perbualan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber : asiakini

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment