Datang tasik ketika maghrib, wanita terkejut bila balik tengok kamera

Kita semua sedar yang diatas muka bumi ini bukan hanya manusia sahaja yang tinggal. Jadi, kita disarankan untuk menjaga tingkah laku dan menghorm4t1 makhluk lain yang sama-sama menetap di bumi.

Walau bagaimanapun, selagi kita tidak menggangu ‘mereka’, ia sama sekali tidak akan mengganggu kita. Namun, kadangkala secara tidak sengaja ‘mereka’ cuba untuk menunjukan bahawa ‘mereka’ ada di sekeliling kita.

Datang dah nak maghrib

Hal ini samalah yang dihadapi oleh seorang pengguna TikTok dikenali sebagai @Larraaida6977 apabila memuat naik satu video yang agak menyeramkan ketika mengunjungi Telaga Tujuh Langkawi.

Menurut wanita itu, pada awalnya dia hanya ingin mengambil panorama tempat tersebut diwaktu hampir mangrib. Orang yang mengambil video dirinya juga sama sekali tidak menfokuskan kepada @larraaida6977 dan lebih menumpukan ke arah air terjun.

Datang pakai spek, tiba2 dalam video spek tiada

Namun, apa yang mistiknya, tiba-tiba sahaja di akhir video yang dirakam menunjukan wajah pengguna TikTok itu sedang merenung tajam video dengan wajah marah sedangkan dia sama sekali tidak memandang ke arah perakam video tersebut.

Tak hanya itu, dia yang datang memakai cermin mata hitam ketika diawal video turut tidak menggunakan cermin mata tersebut di akhir video sedangkan aksesori tersebut tidak pernah ditanggalkannya ketika di tempat itu.

Jantung laju tengok part last

Perkongsian berkenaan telah mendapat perhatian ramai sehingga ditonton lebih daripada 3 juta viewers tidak sampai sehari ia dimuat naik.

Rata-rata mengakui seram melihat video tersebut lebih-lebih lagi apabila lalu di media sosial mereka ketika tengah malam. Walau bagaimanapun ada juga yang merasakan apa yang dikongsi oleh pengguna TikTok itu sebagai konten semata-mata untuk meraih tanda suka di posting tersebut.

Berdebar tengok, macam betul

Trick kamera je kot

Orang dulu-dulu mesti marah kalau ada anaknya berkeliaran keluar kan ? semua pintu , tingkap habis ditutup .. seolah-olah ada geroda yang hendak menyerang .. x da siapa yang berani nak buka mulut dan bermain-main ketika waktu senja .. zaman sekarang ? lain pula yang jadi .. ketika Maghrib menjelang , masa itulah ramai orang yang keluar .. x percaya ? dekat pasar malam , berapa ramai yang berjual beli ? ramai sangat kan ? yg bertambah sedih , ramai yang tidak solat Maghrib .. smata-mata nak berniaga .. DUA kali disebutkan tentang larangan keluar waktu senja di dalam sahih Muslim ..

Dari Jabir bin Abdullah r.a. katanya Rasulullah s.a.w bersabda ,

” Bila hari telah senja , laranglah anak-anak keluar rumah kerana ketika itu syaitan

berkeliaran .. satu jam sesudah itu bila telah malam biarkanlah mereka . Kuncilah pintu

dan sebut nama Allah kerana syaitan tidak dapat membuka pintu yang terkunci .

Tutup tempayanmu dengan menyebut nama Allah . Tutup semua bejanamu dengan

menyebut nama Allah , sekalipun dengan membentangkan sesuatu di atasnya

dan padamkan lampu ( ketika hendak tidur ) . ”

( HR Muslim )

Dari Jabir bin Abdullah r.a. katanya Rasulullah s.a.w bersabda ,” jangan biarakan ternakan dan anak-anakmu lepas berkeliaran ketika matahari terbenam sampai hil4ngnya cahaya senja .. kerana syaitan keluar ketika matahari terbenam sampai hil4ng cahaya senja. ” ( HR Muslim )

Apa rahsia senja ?

Menurut Pengarah Sekolah Pengajian Islam , Kolej Antarabangsa IKIP Kuantan , Dr. Mahyuddin Ismail , katanya , antara tabiat syaitan ialah mereka suka berada di antara dua keadaan .. contohnya antara siang dan malam , antara teduh dan panas terik , antara sejuk dan panas , antara hujan dan panas .. Malah ada juga larangn dari Rasulullah ttg duduk di antara kawasn teduh dan kawasan yg disinari cahaya matahari .. Begitu juga degan larangan orang tua tua agar jangan bermain hujan panas kerna di percayai mudah terkena demam panas .. Syaitan juga suka nerada antara seorang laki dan seorang permpuan ( bukan mahram ) yg duduk berdua-duaan .. Jika dianalisis lebih mendalam , lautan yg terletak pertembungan antara dua arus menjadi lokasi pilihin syaitan & iblis utk membina istananya .. Kepercayaan bahawa Segitiga Bermuda dan Segitiga Formosa ( iaitu kawasan yg selalu berlaku kehil4ngan kapal laut dan pesawat secara misteri ) sebagai kawasan yg dikuasai oleh kerajaan jin mungkin ada benarnya .. Kajian sains menunjukkan kedua-dua segi tiga tersebut merupakan kawasan pertemuan antara arus air hangat dan air yang dingin ..

Rasulullah juga menyuruh agar membunuh anjing berwarna hitam yang mempunyai titik putih di atas mata kerana ia adalah syaitan .. Kanak-kanak terutamanya yg belum mumaiyiz memiliki hati yang bersih daripada dosa & tiada hijab .. Keadaan itu memungkinkan kanak-kanak dapat melihat makhluk-makhluk halus atau merasai tindakan makhluk tersebut ..

Menutup Bekas Minuman Dan Makanan

Sabda Rasulullah s.a.w ,

” apabila seorang itu memasuki rumahnya dan mengingati Allah ( dengan membaca Bismillah ) ketika memasukinya dan ketika ingin makan , berkatalah syaitan ( kepada golongannya ) : “kalian tidak memiliki tempat untuk bermalam dan tidak juga makanan malam”

Penemuan sains dan perubatan moden menunjukkan makanan / minuman yg terdedah akan mudah masuk kuman dan bakteria .. Dalam memperkatakan perihal kuman , virus dan bakteria ini , Syeikh Rashid Ridha menjelaskan “Dan ahli ilmu kalam ( tauhid ) berkata , sesungguhnya jin itu adalah ( makhluk Allah ) yg hidup , bertubuh halus dan tidak boleh dilihat . Dan sesungguhnya di dalam kitab Tafsir Al Manar , telah kami nyatakn berkali-kali bahawa makhluk Allah yang hidup , bertubuh halus yg dikenali di zaman ini sebagai mikroorganisma menerusi mikroskop adalah sebenarnya satu jenis daripada bangsa jin .. Dan telah pun terbukti bahawa ia merupakan antara punca bagi kebanyakan penyakit .. ”

TUTUP degan menyebut nama Allah

Aurat manusia ini diperhati oleh jin .. Apabila kamu hendak mandi , hendaklah memakai kain untuk menutup badan mu .. Jin akan j4tuh cinta terutamanya wanita jika jin melihat kamu berbogel di bilik air .. Jadi , sediakan lah sehelai kain di bilik air .. Jika jin sudah j4tuh cinta , perangainya akan berubah menjadi seorang yang tidak baik ..

sebagai mana hadis dirawayatkan Sayidina Ali b. Abu Talib bahawa Rasulullah s.a.w bersabda ,

” Tabir antara mata jin dan aurat aurat Bani Adam jika salah seorang di antara kamu masuk bilik mandi hendaklah ia mengucap bismillah”

Sumber: TikTok @laraaida6977

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment