Video Haziq Laungkan Azan Raih Perhatian, Syabas Ibu Ayah Dipuji Pandai Didik Anak

NAMA Muhammad Haziq Mohd Asyraf terus hangat diperkatakan sepanjang minggu ini.

Sensasi internet berusia 12 tahun itu menjadi perhatian ramai selepas video dia membuat lintas langsung penemuan seekor ular sawa tular di media sosial.

Selain kepetahannya dalam berkata-kata, kebolehan Haziq memasak pelbagai jenis kek dan kuih-muih tradisional turut hangat menjadi perbualan netizen.

Malahan, penghidap talasemia sejak berusia lima tahun ini tidak menghalang anak jati Bukit Selambau di Sungai Petani, Kedah ini melakukan apa yang diminatinya seperti mana dimaklumkan guru kelasnya Muhammad Islakh Abdul Kadir kepada mStar baru-baru ini.

Terbaru satu video terbaharu yang memaparkan kanak-kanak yang masih mendapatkan rawatan susulan penyakitnya itu sedang mengalunkan azan di masjid turut tular di media sosial.

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh mStar (@mstaronlineofficial)

Rata-rata netizen memberikan pujian terhadap Haziq yang lancar mengalunkan azan menggunakan pembesar suara, persis bilal dewasa.

Tambah netizen, Haziq bukan sekadar hebat dalam melaporkan berita, malah turut dipuji kerana diberi didikan agama yang baik sejak usia muda.

Haziq ketika menghadiri majlis bacaan Yassin dan doa selamat di Masjid Al Wajdi Bukit Selambau pada Khamis malam.

“Banyak kelebihan adik Haziq yang kita baru tahu. Tahniah dik. Syabas ibu ayah pandai didik adik.

“Bila Allah nak angkat darjat seseorang, sekelip mata ia boleh berlaku. Semoga adik Haziq menjadi insan yang berguna untuk bangsa dan agama.

Bertuah mak ayah adik Haziq. Bukan cakap saja pandai, serba boleh luar biasa adik Haziq ni.

NETIZEN

“Bagus dik kecil-kecil dah jadi role model pada generasi muda sekarang. Semoga lebih berjaya untuk masa akan datang dik, teruskan usaha untuk mengharumkan nama negara.

“Bertuah mak ayah adik Haziq. Bukan cakap saja pandai, serba boleh luar biasa adik Haziq ni. Moga adik Haziq berjaya dunia akhirat,” tulis beberapa netizen.

Rakaman memaparkan Haziq mengalunkan azan itu dirakam di Masjid Al Wajdi Bukit Selambau pada Khamis malam.

Selain petah berbicara, Haziq juga pandai memasak.

Jemaah masjid tersebut mengadakan majlis bacaan Yassin dan doa selamat bagi meraikan Haziq serta seluruh muslimin dan muslimat.

Beberapa keping foto Haziq turut dikongsi oleh pengendali akaun Facebook masjid tersebut.

Untuk rekod, nama Haziq menjadi perbualan rakyat Malaysia selepas tular video dia membuat laporan berita ala-ala wartawan ketika penemuan seekor ular sawa di Pasar Pagi Bukit Selambau, minggu lalu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Update Report

Sumber : mStar

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Leave a Comment